kampenmotfinnarna.blogg.se

Efter flera års kamp mot finnarna står jag nu inför min första kur Isotretinoin (Roaccutan)

Blogg-tips & dos 36

Publicerad 2016-04-19 22:32:18 i Allmänt,

Då jag själv vet hur skönt och behjälpligt det är att få relatera till och ta del av andras upplevelser och erfarenheter av att äta Isotretinoin har jag sammanställt en liten lista över de bloggar jag följer. Det är bloggar som jag av flera anledningar tipsar andra, som ska börja med eller redan äter Isotretinoin, att läsa!
 
http://maroaccutan.bloggplatsen.se - En tjej som uppdaterar ofta och lägger upp mycket bilder på hur aknen förbättras, undan för undan. Hon delar med sig av allt jobbigt, givetvis också de bra sakerna, som kan komma med att äta Isotretinoin, som verkligen kan vara ett stöd de dagar man bara vill sjunka ner i jorden och försvinna. Hon är nu inne på sin tredje månad med Isotretinoin.
 
http://huntingforbeauty.blogg.se - För den som även är intresserad av smink och skönhet kan jag rekommendera att läsa denna blogg (och även om du inte är intresserad av smink och skönhet också, såklart). Denna tjej hade, liksom jag, perfekt hy i tonåren, för att sedan i vuxen ålder drabbas av akne. Uppdaterar ofta, med mycket bilder, och delar med sig av med- och motgångar, likaså tipsar hon då och då om alltifrån smink till nagellack. Är nu inne på sin fjärde månad med Isotretinoin.
 
http://ecjo.blogspot.se - En tjej som, liksom mig, fick akne i vuxen ålder och som, återigen liksom mig, provat det mesta för att bli av med sin akne. En välskriven och koncis blogg, med korta, informativa inlägg, som uppdateras en gång i månaden, vilket jag tycker är bra då man månadsvis får följa hennes kur. Är nu inne på sin femte månad med Isotretinoin.

Dessa är alltså de bloggar jag följer, som skrivs och kan följas i realtid. Sen finns det även två andra bloggar som jag tycker är väldigt bra, och som är väl värda ett besök, även fast de redan avslutat sina kurer med Isotretinoin:
 
http://nouw.com/isotretinoin - Tjejen som driver denna blogg har uppdaterat ofta och kontinuerligt under sin kur med bra bilder och beskrivningar av biverkningar, resultat osv.
 
http://mollyjansson.blogg.se - Återigen, om du är inte bara äter Isotretinoin utan också är intresserad av smink och skönhet borde du läsa denna blogg! Snyggare sminkningar får man leta efter! Under sin kur uppdaterade tjejen som driver denna blogg ofta med bra bilder där man får följa förbättringarna av aknen. Kan tipsa om hennes "Q&A" under Kategorier, där hon har samlat frågor ifrån andra som ätit/äter Isotretinoin.

Om ni har några tips på andra bloggar som ni tycker är värda att läsa, eller kanske att du själv bloggar, hit me! Jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få!

Imorgon är det för övrigt dags för mitt första återbesök hos hudläkaren sedan jag började med Isotretinoin. Det är nu fem veckor sedan jag tog första dosen, och med tanke på att jag endast drabbats av lindriga biverkningar (åtminstone hittills) och dessutom fått så gott resultat hoppas jag innerligt att jag får grönt ljus att fortsätta, kanske till och med tummen upp för att höja dosen!
 
Bjuder på en fullkomligt orelevant bild på mig hållandes en bäbis-alligator!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kampen mot finnarna

En 27-årig sjuksköterskestudent på sin första Isotretinoin-kur, i kampen mot aknen. Följ med!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela