kampenmotfinnarna.blogg.se

Efter flera års kamp mot finnarna står jag nu inför min första kur Isotretinoin (Roaccutan)

Dos 3 & första biverkningen

Publicerad 2016-03-17 11:52:00 i Allmänt, Biverkningar,

Idag inmundigade jag dos 3 på min Isotretinoin-kur. Än så länge har jag inte märkt någon som helst förändring på aknen, men det var ju helt som förväntat. Fick tyvärr ingen information ifrån min hudläkare om hur lång tid det kan ta innan man märker en förändring i rätt riktning, men jag föreställer mig ändå att det kan ta en månad. Minst. Så jag sitter lugnt i båten tills dess.
 
Ingen förändring på aknen tills trots så har jag märkt av de första biverkningarna. Redan! Trodde åtminstone det skulle ta en vecka, men icke sa nicke. Jag har sedan tidigare ganska torra ögon i perioder, men det är ingenting mot vad har nu! För det mesta så har jag kontaktlinser, så även igår, men det fick jag gravt ångra. Det skavde och sved hela dagen, trots att jag pepprade på med ögondroppar. Och idag, trots att jag avstått från linserna och droppat ögonen, så svider det. Så dessvärre är det nog bara att inse att det får bli en lång och tråkig linsvila fram tills denna kuren är över, vilket känns åt helsicke nu när solen och sommaren står för dörren, men hellre en sommar med glasögon än ett resterande liv med akne. Därför ska jag idag tulla på min skrala studentkassa och beställa ett par nya solglasögon med styrka. Fyllde dessutom år igår, så jag ser det som en födelsedagspresent till mig själv.
 
Känns onödigt att lägga upp några fler bilder idag, då det inte är någon större förändring. Tänker lägga upp bilder när det gått ungefär en vecka, så stay tuned!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kampen mot finnarna

En 27-årig sjuksköterskestudent på sin första Isotretinoin-kur, i kampen mot aknen. Följ med!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela