kampenmotfinnarna.blogg.se

Efter flera års kamp mot finnarna står jag nu inför min första kur Isotretinoin (Roaccutan)

Inget nytt & dos 66

Publicerad 2016-05-19 20:17:57 i Allmänt,

Som ni förstår av den tråkiga rubriken att dömma finns det inget speciellt att rapportera. Allt rullar på som tidigare. Huden blir lite, lite bättre för var dag känns det som, även fast det fortfarande kan dyka upp någon liten finne här och där. Just nu är jag mest frustrerad över alla röda ärr som aldrig tycks blekna, men jag vet ju innerst inne att dom kommer försvinna med tiden, men det är inget som bleknar över en natt, tyvärr. Röda ärr är aktiva ärr, vilket betyder att de fortfarande pågår en läkande process.

På bilderna nedan kan ni se att läpparna fortfarande är väldigt torra och flagar. Det går dock i perioder, och i tisdags kunde jag till och med ha läppstift hela dagen, kors i taket! Det mer vanliga tillståndet är dock att läpparna flagar och är helt omöjliga att återfukta. Jag smörjer med Locobase och med Försvarets, men det känns mest som att det lägger sig som en yta på läpparna, som snabbt försvinner.
 
Om jag hinner i helgen så tänkte jag skriva ett inlägg om vad jag tycker efter att ha testat de senaste tillskotten i badrumshyllan, serumet och nattkrämen ifrån Exuviance. "Tan in a bottle" från Maria Åkerberg utvärderade jag i förra inlägget, så den som är nyfiken kan ta sig en titt där.
 
Dessa bilder är tagna imorse, innan jag tvättade ansiktet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kampen mot finnarna

En 27-årig sjuksköterskestudent på sin första Isotretinoin-kur, i kampen mot aknen. Följ med!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela